Postani vizionar i ostvari sve svoje ciljeve!

 

U svijetu inovacija smisao riječi vizija još uvijek živi i razumije tek manjina. Koliko je imati predodžbu o željenom razvoju događaja važno? Poželjno ili potrebno u svijetu u kojem živimo i jesmo?

Ako ste zaposlenik od vas se očekuje da znate što i kako radite, da vodite računo o tome kuda idete i gdje želite biti i naravno da je sve to usklađeno s vizijom organizacije u kojoj radite. Kao tvrtka, prije svega trebate imati viziju o tome što želite postići, zbog čega ste tu., pa prema tome birati i zaposlenike. Pa ipak izjava da ste vizionar izaziva različite stavove.

Cinik je čovjek koji svemu zna cijenu, a ničemu vrijednost. – Vajld

Iako nismo svi vizionarski orijentirani, svatko od nas kroz različite životne situacije ima određene želje. A želje potiču stvaranje vizije i mogu postati stvarnost, samo ako na njima radimo. Vizija sama po sebi nema vrijednost ako ostaje u našoj glavi bez energičnog nastojanja da je pretočimo u stvarnost. Pri tome nam često i drugi mogu pomoći. Kao inspiracija, vodilja ili oboje.

Imao čovjek kravu. Odlučio jednog dana prije zime da je proda. S novcem koji bi dobio odlučio je kupiti drva. Ode na sajam i počne tražiti mušterije.
Priđe mu čovjek i upita ga – zašto prodaješ kravu? Da bih kupio drva za zimu, reče.
Ali krava ti daje mlijeko, odgovori mu čovjek, zašto je prodaješ?
Ja mlijeko ne pijem i ne treba mi, trebaju mi drva a krava samo troši hranu – odgovori čovjek fokusiran na drva.
Možda ti ne piješ mlijeko, ali nebi li mogao od mlijeka napraviti sir, pa njega prodati. S tim novcem možeš kupiti drva, a i dalje možeš imati kravu koja će ti davati mlijeko.Na kraju krajeva od nje možeš imati i meso.
Ako je sada prodaš nećeš imati ništa – zaključi čovjek. …

Bez vizije lako dolazi do problema. 2-3 koraka razmišljanja „unaprijed“ mogu nas dovesti do puno boljeg rezultata i čine razliku između ljudi koji od iste situacije mogu imati različit ishod (vratite se na gornju priču o kravi).

Konkretno se zapitajte; ako imam plan A bez rezerve, gdje sam? Kolike su mi šanse?
Ako imam plan A sa podciljevima B, C, D, gdje sam onda? Kolike su mi šanse tada?

Leadership je sposobnost prevesti viziju u stvarnost.” – Warren Bennis

Sve više menadžera prolazi edukacije iz leadershipa. Da biste bili lider ne trebate biti menadžer, dok je obrnuto danas itekako poželjno. Sposobnost vođenja samoga sebe je pravo umijeće. A kada radite na sebi, drugi to prepoznaju i lako će vas slijediti. Ako su vam za vaš cilj potrebni drugi ljudi to je najlakši put do njega. U prijateljstvu, roditeljstvu, emocionalnim i poslovnim vezama ako ja ne znam tko sam, kuda idem i što želim postići teško ću pronaći zajedničke tačke sa ljudima koji me okružuju. Teško ćemo se razumijeti. Kako ću onda uspjeti?

 

Većina firmi u svoje vrijednosti ima utkane misiju, viziju i ciljeve. Često ih koriste u svojim prezentacijama a može ih se pronaći i na njihovim web stranicama. Sve to nije bez veze, a prava vrijednost toga i dalje skuplja prašinu. Nažalost u praksi je to za većinu još uvijek tamo neka misao, izjava koju je netko napisao jer eto to se tako radi, to je sada IN!

A to je kao da dobijete kartu puta a pokušavate proći kroz labirint napamet. Imate putokaz u džepu a vi gađate put!

Budućnost pripada onima koji vide mogućnosti prije nego što postanu očite.” – John Scully

Što to znači? To znači da PRIJE nego započnete neki projekt uzmete u obzir sve opcije (npr imate li prave ljude sa točno određenim kompetencijama za to), PRIJE nego kupite auto razmislite za što će vam sve trebati (npr vi kupite mali auto a kroz par mjeseci dobijete obitelj). PRIJE nego bilo što učinite razmislite kakve mogu biti posljedice i koristi od svega. To znači da ste na vrijeme SEBI postavili PRAVA pitanja. Biti vizionar znači biti 2,3,4 koraka ispred nečega ili nekoga kako biste osigurali napredak. To znači da znate KUDA idete i ŠTO želite postići!

Nema bolje vježbe za to od stavljanja misli na papir. Pretočene na papir misli, riječi, ideje dobivaju težinu jer ih vidimo. Stvarne su, vidljive. I već ste jedan korak bliže nekom cilju. Ako ne možete sami uvijek možete potražiti pomoć.

Preformulisao bih naslov i zaključilo da je uspjeh bez vizije iluzija. U nekom trenutku mi smo morali imati barem jednu misao koja nas je dovela do nečega. Razlika je samo u njihovoj kompleksnosti i načinu utjecaja. Da Tesla, Ford, Jobs i mnogi drugi nisu bili vizionari svijet bi danas izgledao puno drugačije. Zar ne?

Vizija je sposobnost uočavanja svega što drugi ne primjećuju.Vizija je  sposobnost vjere da se uzdamo u ono u što se drugi ne uzdaju.

Odvažnost da činimo stvari koje drugi ne smiju.

Vizije nam daju snagu da primijetimo mogućnost u nekim činjenicama za koje su drugi rekli da su nemoguće ili preteške.

Uz njihovo vođstvo usuđujemo se riskirati kada drugi to ne čine, jer je uz nagoviješteni uspjeh moguć i veliki neuspjeh.

Kada vizije pustimo iz vidokruga, gubimo i cilj, napredujemo bez konkretnog cilja. Vrlo često to je gore nego ne krenuti na put.

Zamisli  budućnost, ono što želiš postati, što želiš postići, kakav život želiš živjeti! Te stvari utkaj u viziju i prema njoj idi dalje.

Napravi “Tablu želja”, ona će biti jedan od najboljih puteva prema ostvarenju tvojih vizija.

“Tabla želja”  će te  natjerati da presadiš vizije u konkretne primjere – više novca, ljepši auto, veća kuća – sve što si u snovima vidio ostvareno.

“Tabla želja” će biti stalni podsjetnik na sve tvoje vizije. Preko konkretnih primjera pokazat će ti gdje te može odvesti nakon ostvarenja vizija.

Takva će ti tabla pomoći da prebrodiš poteškoće, dat će ti motivaciju i u najtežim trenucima.

Najvažnije je da tu  viziju podijeliš sa drugima.

Kada podijeliš viziju sa svojim timom, svojim potencijalnim poslovnim partnerima, daješ im zapravo recept za građenje i ostvarenje njihovih vizija.

Što više ljudi upozna tvoje vizije, one će postati konkretnije i jasnije, čak i tebi. Olakšat će napredovanje po započetom putu.

Čim podijeliš vizije i radiš na njihovu ostvarenju, dospijevaš nadomak neizrecivih dostignuća, većih nego što si ih ikada zamišljao.

Vlastite vizije ujedinite s poslovnim očekivanjima!

Sjetite se da je sloboda snova naša!

“Počni od malog a sanjaj veliko” Robert Kiyosaki

 

 

Napiši komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *