Zašto su prehlade toliko zarazne?

➡️Zašto su prehlade toliko zarazne?

 

Prehlada i gripa su konstanta tokom prelaznih mjeseci i tokom zime, a evo i zašto:

 

Postoji skoro 200 virusa koji su uzročnici prehlade.

Virusi prehlade mogu živjeti na raznim površinama i to od nekoliko sati do nekoliko dana.

Kapljice koje sadrže viruse mogu putovati skoro 1 metar kada kašljete ili kišete.

Virusi prehlade i gripe mogu da se ušunjaju u vaše ćelije i potrebno je oko nedelju dana da bi vaš organizam stvorio antitijela koja bi uništila viruse.

Virusi prehlade i gripa se mijenjaju tokom zime, pa iako ste razvili imunitet na određenu vrstu virusa, još uvijek možete biti podložni nekoj drugoj vrsti koja je za nijansu drugačija.

🙋🏻‍♀️Moji favoriti za jačanje imunog sistema tokom jeseni/zime:

 

🍄 Gljive

Ove male „elektrane“ ishrane su imunomodulatori. To je djelom zato što imaju visok nivo beta-glukana koji pomažu da se aktiviraju makrofagi i ćelije ubice koji su ključni za odbranu imunog sistema.

 

Beta-glukani ne štite samo od virusa poput prehlade, već i zaustavljaju rast kancerogenigh ćelija.

Kada su grupi vatrogasaca (koji pate od mnoštva respiratornih problema zbog izloženosti dimu) svakodnevno davani beta-glukani, bilo je 23% manje prehlade, pokazalo je jedno istraživanje urađeno u Centru za psihologiju rada i uticaj fizičke aktivnosti na metabolizam, u Montani. To je dobar razlog da svom omletu za doručak ili ručak dodate gljive. Možete ih dodati i supama, salatama i varivima.

 

➡️ Cink: Ovaj fenomenalni mineral se nalazi u svakoj ćeliji našeg organizma i ključan je za zdrav razvoj i funkciju ćelija. Cink je u interakciji sa hiljadama proteina u organizmu i uključen je u oko 300 različitih enzimskih procesa. Pospješuje zarastanje rana i funkciju štitne žlijezde, zdravlje crijeva, zgrušavanje krvi, pravilnu funkciju čula vida i mirisa. Cink je, također, snažan antioksidant!

 

Također, cink koči imuni sistem kada dođe do njegovog preopterećenja, smanjujući rizik od autoimunih bolesti.

 

Ono što je najvažnije je da cink jača imunitet. Ako se desi manjak ovog minerala (što se procjenjuje kod 2 milijarde ljudi širom svijeta), dolazi do smanjenja funkcije T-ćelija u organizmu, koje djeluju kao ratnici na strani imunog sistema.

 

🥬Jedite hranu bogatu cinkom kao što su govedina, leblebije, sjemenke lana i bundeve, pinto grah, špinat, kuhno zeleno povrće, tahini (pasta od susama), kupus, kakao, indijski orah.

 

➡️Suplementi cinka: Mogu biti od pomoći tokom hladnijih mjeseci. Nedavno istraživanje je pokazalo da cink suplementacija može smanjiti period trajanja prehlade do 3 dana.

 

💁🏻‍♀️Izliječite svoja crijeva

 

➡️Probiotici: Hipokrat, otac medicine, je apsolutno bio u pravu kada je tvrdio da „sve bolesti počinju u crijevima.“

Istraživanja pokazuju da imuni sistem slabi kada nivo loših bakterija dominira u odnosu na one dobre. Crijeva, također, mogu naštetiti vašem imunitetu ako imate hroničnih problema sa probavnim traktom. Ti problemi uključuju dispepsiju (koja uzrokuje nelagodnost i podrigivanje nakon jela), acidni refluks i propusno crijevo, gdje dolazi do stvaranja malih otvora između ćelija mukoze koje oblažu zidove.

➡️Probiotička hrana: Tu spadaju kiseli kupus, jogurt (ako podnosite mliječne proizvode, u suprotnom, koristite jogurt od kokosa ili badema) i kefir.

 

➡️ 🧄 Bijeli luk: Veliki sadržaj sumpora u bijelom luku ne samo da pojačava okus hrane, već je i jak antibiotik, te pomaže jetri da efikasnije sprovede detoksikaciju. Ovo dovodi do smanjenja toksina i metabolita estrogena koji doprinose upalama, što kompromituje imunitet. Bijeli luk je, također, bogat selenom, mineralom koji je od velike važnosti za održavanje imuniteta, a može pomoći i ženama u borbi protiv karcinoma dojke.

Hvala puno Ameli Ivković O`Reilly na ovom ustupljenom tekstu 🙂

 

#imunitet #imunity #zdravlje #zdravahrana #zdravo #zdravaishrana #probiotics #probiotik #betaglucan #fermentedfoods #nutritionist #nutritionist #nutricionista #nutricionizam

Napiši komentar